جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از نخستین قیر بازیافتی در جهان

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست نخستین قیر بازیافتی در جهان رونمایی شد.

رونمایی از نخستین قیر بازیافتی در جهان
رونمایی از نخستین قیر بازیافتی در جهان

سایت شاهان کوه به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست(پام) اشکان معمار زاده، عضو هیئت مدیره شرکت سبز پالایش البرز با بیان اینکه فعالیت این شرکت در حوزه که پیمانکاری و مشاوره به طرح های زیست محیطی است گفت: تاکنون تحقیقات بسیاری را در حوزه‌های مختلف بازیافت و تصفیه پسماند وپساب انجام داده‌ایم.

وی افزود: بیشتر فعالیت ما در حوزه بازیافت بوده است که تاکنون ۵ ثبت اختراع داشته و۳ اختراع دیگر هم در دست رونمایی است.

عضو هیئت مدیره شرکت سبز پالایش البرز با بیان اینکه قیر بازیافتی برای اولین در جهان ثبت اختراع می‌شود گفت: سالانه، ۱۳۷هزار و۸۰۰ تن لجن اسیدی در ایران وارد محیط زیست می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان پسماند سبب اسیدی شدن آب‌های زیرزمینی و بارش باران های اسیدی می‌شود گفت: این میزان آلودگی می‌تواند اقلیم منطقه را به کلی عوض می‌کند.

معمار زاده با بیان اینکه لجن اسیدی بسیار آلاینده و حاصل تصفیه دوم روغن در کارخانه‌های تولید روغن موتور است گفت: قیر بازیافتی دارای تاییدیه پژوهشگاه پلیمر پتروشیمی ایران و پژوهشگاه نفت بوده و از کیفیت عالی برخوردار است.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت سبز پالایش البرز، این قیر قابل بازیافت مانند قیر پالایشگاهی است و نظر اقتصادی قابل توجیه و قابلیت صادرات را نیز دارد.

وی با بیان اینکه برای تصفیه پساب حاصل از تولید قیر بازیافتی نیز تصفیه خانه ایجاد شده است متذکر شد: با وجود این توانایی‌های ما برای به تولید انبوه رساندن تولیداتمان نیازمند حمایت سازمان‌های متولی از جمله محیط زیست هستیم.

منبع : پورتال سازمان حفاظت محیط زیست

Share

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه   امیدوار باش و مشتاق …   داستان از جایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.