جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آبشار گریت / لرستان

آبشار گریت ، آبشاری با پلکان های زیبا و دره ای مملوء از درختان زیبای جنگل بلوط

ساعت ۶:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۹۳/۱/۵ من ( حامد رحیمی ) به اتفاق محسن لچینانی ( سرپرست برنامه ) ، حمیدرضا اسفنانی ، ایمان خواجه سعیدی و یونس شاکری ( دوست و همنورد خوبمان از شهرکرد ) ،با خودرو شخصی محسن لچینانی از فریدونشهر به سمت شهر دورود لرستان حرکت کردیم . ساعت ۸:۳۰ به شهر دورود رسیدیم و از آنجا به سمت خرم آباد ادامه مسیر دادیم . در بین راه به جاده ای در سمت چپ جاده اصلی که به سمت آبشارهای بیشه و گریت می رفت وارد شدیم . مناظر اطراف بسیار زیبا و چشم نوازند . دشتی سرسبز با جنگلهای پراکنده و گاهی انبوه در سایه کوهها و صخره های بلند . آبشار های پلکانی گریت در دره ای در سمت جنوبغرب ایستگاه راه آهن بیشه قرار گرفته و باید از جاده آبشار بیشه ، به جاده ای راست قرار دارد و به طرف آبشار و دره گریت می رود وارد شویم .
جاده وارد دره ای با درختان انبوه می شود و از کنار جاده میتوان آبشار های پلکانی گریت را مشاهده کرد . ساعت ۱۰:۴۵ به کنار آبشار اول می رسیم . آبشار ها در سه محدوده ایجاد شده اند که دو آبشار بالایی ارتفاع کمتری و در حدود۱۰-۱۵ متر دارند . اما آبشار پایینی بلند تر بوده و از چندین پله تشکیل شده است . قصد کردیم که جاده کنار آبشار را ادامه دهیم و برای صرف ناهار دوباره کنار آبشار پایینی برگردیم . دره گریت در پایین دست بازتر شده و حالت کوهپایه ای پیدا می کند . روستاهای کوچکی در گوشه و کنار دیده می شوند که برای هرکدام جاده ای احداث شده است . پس از گشت و گذار در اطراف و سر زدن به چند روستا به محل آبشار بازگشتیم . وسایل را کمی پایین بردیم و در محلی میان درختان با چشم انداز بسیار زیبایی از آبشار گریت ، بساط ناهار را برپا کردیم .پس از صرف ناهار و استراحت خوب به طرف آبشار رفتیم . از گوشه و کنار آن دیدن کردیم و چند عکس گرفتیم و دوباره به سمت ماشین برگشته تا به عازم دومین مقصد برنامه ، یعنی آبشار زیبای بیشه حرکت کنیم . . .

مسیرهای دسترسی:

مسیر۱- بعد از کیلومتر ۵۰ دورود به خرم آباد تابلو آبشار بیشه وجود دارد وارد فرعی شده و مسیر را ادامه دهید تا به ۳ راهی برسید. مسیر مستقیم شما را به آبشار بیشه و مسیر سمت راست به آبشار گریت می رساند.

مسیر ۲- ۵ کیلومتر مانده به شهر خرم آباد از مسیر دورود به یک سه راهی خواهید رسید که دارای تابلو هم هست و بعد از حدود ۴۰ کیلومتر به سه راهی آبشار گریت و بیشه میرسید؛ مسیر مسقیم به سسمت آبشار گریت و مسیر سمت چپ به آبشار بیشه می رسد.

برای دسترسی به آبشار بیشه با قطار هم میتوان از قطارهای راه آهن تهران – اهواز استفاده کرد؛ البته مطمئن شوید که قطار شما در ایستگاه بیشه توقف میکند (قطارهای سراسری توقف ندارند) در غیر اینصورت در ایستگاه های قبل قطار خود را عوض کنید.

آبشار سوم گریت

سومین آبشار گریت

آبشار دوم گریت
نوشته زیبای کرتولی (به معنی گرجی)

آخرین آبشار گریت

نمای نزدیک

نام مبارک خداوند به خط گرجی در قلب جنگلهای زاگرس

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه   امیدوار باش و مشتاق …   داستان از جایی …

۴ دیدگاه

1. اینکه کارتولی نیست نوشته کارتشلی

• مدیریت تارنما

سپاس از گوشزد شما، یه اختلاف جزئی در پایین حرف بود که با نرم افزار اصلاحش کردیم.

• همچین جزئی هم نبود، شما به این دو تا حرف توجه کنید ببینید الانم که تصویر را اصلاح کردید، بیشتر شبیه کدومشه این შ این هم უ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.