جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز طبیعت و رفتارهای غیر طبیعی / فریدونشهر

تولید زباله بخشی از معضل آلودگی محیط زیست در روز سیزده بدر (روز طبیعت) است.

آمارها، غیر رسمی و جسته گریخته‌اند اما مسئولان کشور در سال‌های قبل برآورد کردند که میزان آلودگی محیط زیست در روز سیزده بدر ، ده برابر روزهای معمولی است.  مردم طبق عادات خود در روز سیزده بدر، چوب ها و تنه های درختان اطراف را می برند تا آتشی بر افروزند و غذایی پخت و پز کنند. سپس نوبت به شستن ظرف ها می رسد که با مواد شوینده در رودخانه ها و نهرها شستشو می شوند؛ وقتی این رفتارها به بدترین شکل خود میرسد که مردم زباله های خود را در طبیعت رها میکنند و صحنه هایی بس تأسف بار به وجود می اورند.

سایت شاهان کوه به گزارش سایت انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فریدونشهر :

۱۳ فروردین (سیزده بدر سابق) بنام روز طبیعت تغییر نام یافت، اگرچه بعلت رفتارمان با طبیعت در این روز سنخیت و همانندی در آن مشاهده نمیشود ، با گرامیداشت طبیعت و مهربانی با آن و مشاهده زیبایی ها و لذت بردن از مناظر شادی بخش باید شکرگزار آفریننده آن باشیم.

ولی در این روز ناسپاسی ها مشاهده میشود و بیشترین صدمات و آسیب ها را در این روز طبیعت ما از سوی انسانهای بی تفاوت و خودخواه متحمل میشود!

برای آگاهی بخشی و کاهش هرچند اندک تخریبهای محیط زیست، انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فریدونشهر از ساعات اولیه امروز به همت چند تن از اعضای جوان خود اقدام به توزیع بروشور و تحویل پاکت پلاستیکی برای برگشت پسماندها بین گردشگران نمود. مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی محل نیز در این برنامه حضور یافتند.

طبیعت دوستان در روز طبیعت
طبیعت دوستان در روز طبیعت

 

طبیعت دوستان در روز طبیعت
طبیعت دوستان در روز طبیعت

 

طبیعت دوستان در روز طبیعت
طبیعت دوستان در روز طبیعت

 

پی نوشت : امیدواریم در روز طبیعت و روزهای دیگری که قدم به طبیعت زیبا میگذارید به این نعمت خدادادی بیشتر توجه کنید و طوری با طبیعت رفتار کنیم که برای دیگران و آیندگان هم لذت بخش بماند.

با سپاس ویژه از انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فریدونشهر

Share

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.