جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش کوهپیمایی خانوادگی فریدونشهر لغو شد

طبق  تمامی هماهنگی ها و برنامه ریزی ها برای همایش کوهپیمایی خانوادگی در کوه تسیخه، این همایش باید در صبح روز جمعه ۹۴/۰۲/۲۵ برگزار می گردید که به دلیل بارش باران در شب قبل از برنامه، اجرای این همایش لغو شد.

انجمن دوستداران طبیعت شهرستان فریدونشهر (برگزار کنندگان همایش) به قصد اینکه روز خاطره انگیزی را برای شما فراهم کنند ، تلاش و کوشش های بی شاعبه ای را انجام دادند؛ همه تلاش ها برای این بود تا شما مردم روزی شاداب در کنار طبیعت زیبای کوه تسیخه داشته باشید.

مهمترین هدف همایش کوهپیمایی خانوادگی، پیوند مهربانی با طبیعت فریدونشهر و صدور بیانیه زیست محیطی بود ولی هدفی دیگری که همیشه در جوار آن دنبال می شد، شادابی، سرزندگی و خوشحالی مردم خوب شهرستان فریدونشهر بود.

هیچکس دوست نداشت این همایش لغو شود ولی با بارش باران زیبای آسمانی و نامساعد بودن شرایط این امر رخ داد.

*با اینکه این همایش لغو شده بود ولی عده زیادی از مردم ، پیر ، جوان و خردسال به نزدیکی جاده منتهی به محل همایش آمدند؛ تعداد زیادی از آن ها به پای کوه تسیخه آمدند و عده ای هم اقدام به کوهپیمایی نمودند؛ این حضور مردم برای برگزار کنندگان باعث امیدواری و بهروزی بود و از تمامی این عزیزان سپاسگزاریم.

دلایل لغو برنامه:

  1. مهمترین دلیل لغو برنامه ، سلامت و ایمنی شرکت کنندگان در کوهپیمایی خانوادگی بود؛ در فصل بهار، ابرها دارای بارهای الکتریکی بالایی هستند و احتمال رخداد رعد و برق بسیار بالاست که ممکن است باعث برق گرفتگی شود. با وزش باد و بارش باران نیز سلامت اشخاص مورد تهدید بود.
  2. با توجه به شور ، اشتیاق و حضور تعداد زیاد افراد برای کوهپیمایی و گلی شدن زمین، احتمال لگد مال شدن و خسارت به طبیعت بسیار بالا بود که این موضوع از هدف برگزار کنندگان این برنامه به دور بود.
  3. چسبیدن گل به کفش ها باعث خستگی بیش از حد فیزیکی می شد و به جای یک روز شاداب، برای مردم روزی خسته کننده می شد.
  4. با سرما و بارش بارانی که بود، برگزار کنندگان دور از ادب می دانستند مردم را برای اجرای مراسم و بیانیه ها معطل نگه دارند.

این را به خوبی میدانیم که بسیاری از شما مردم برای این روز برنامه و زمان گذاشته بودید ولی باید به خاطر داشته باشیم که سلامتی در اولویت هاست ؛ کوه ها و سبزه ها همیشه هستند و خواهند بود و حضور دوباره ما را به نظاره خواهند نشست.

و پیامی از انجمن دوستداران طبیعت فریدونشهر:

فروتنانه از مراجعه کم نظیر همه افرادی که از شهرهای تهران- اصفهان- امیرآباد- یزدانشهر و همشهریان گرامی و گروه امداد و نجات هلال احمر و فوریت های پزشکی شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر تشکر و قدردانی می نماییم. همچنین بابت زحمات طاقت فرسا و بی دریغ همه دوستان و جوانانی که در تدارکات برگزاری برنامه انجمن تلاش شبانه روزی داشتند سپاسگزار و کمال امتنان داریم.

.

خط نوشته زیر ، چند روز قبل از اجرای همایش به  انجمن دوستداران طبیعت هدیه شد که من ادیتش کردم . خط زیبای نوشته متعلق به هنرمند خطاط فریدونشهر، آقای حسن اصلانی هست ؛ تصویر (لاله واژگون تسیخه) و حاشیه رو من اضافه کردم . متأسفانه سراینده شعر  رو نمیدونم چه کسی هست!

لاله واژگون تسیخه
لاله واژگون تسیخه

.

تصاویر

نمایی از پای کوه
نمایی از پای کوه

 

چشمه و تک درخت کوه تسیخه
چشمه و تک درخت کوه تسیخه

 

آبشار فصلی کوه تسیخه
آبشار فصلی کوه تسیخه

 

محوطه محصور کوه تسیخه
محوطه محصور کوه تسیخه

 

بدون شرح
بدون شرح

 

لاله واژگون کوه تسیخه
لاله واژگون کوه تسیخه
تدارکات در روز قبل همایش
تدارکات در روز قبل همایش

 

تدارکات در روز قبل همایش
تدارکات در روز قبل همایش

Share

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

۲ دیدگاه

  1. هواشناسی فریدونشهر نمیتونست پیش بینی کنی این پدیده رو (بارندگی).!!!!

    • محسن لچینانی

      از طریق هواشناسی و چند سایت معتبر پیش بینی انجام شده بود ولی همینطور که میدونید گاهی پیش بینی ها درست از آب در نمیاد. قرار بود سامانه فقط در شمال استان اصفهان فعال باشه ولی جهت سامانه بارشی تغییر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.