جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگذاریم بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد !!!

ناحیه‌ای که از درختهای انبوه پوشیده باشد را جنگل می‌نامند. در جنگل طبیعی معمولاً درختان کوچک و بزرگ و تنومند بطور نامنظم و همچنین علف‌های خودرو فراوانند.

جنگل مجموعه‌ای از درختان، درختچه‌ها، پوشش گیاهی، جانوران و میکروارگانیسم‌ها (قارچها، باکتریها و ویروسها) است که به همراه عوامل طبیعی غیر حیاتی مانند خاک، آب، دما، باد و… محیط و رویشگاه و زیستگاه مشخص و معلومی را به وجود آورده‌اند.

جنگل‌ها زیستگاه‌های مهم جهان هستند که حدود یک سوم سطح خشکی‌های زمین را اشغال می‌کنند.

انسان آغازین تنها در پناه جنگل توانست به حیات و تولید نسل خود ادامه دهد، او نیازمندیهای روزانه خود را از جنگل بدست می‌آورد.

بدین سان احترام به درختان و احساس دوستی نسبت به آنها پدیده‌ای است که منشا بسیار دیرین در پندار انسانها دارد و افسانه‌های کهن اقوام و ملل مختلف جهان، سرشار از اساطیر گیاهی است.

شرح مختصر گزارش

روز جمعه ۹۴/۵/۱۶ مصادف با روز جنگل و با برنامه ریزی آقای میکلانی ، سرپرست نمایندگی محیط زیست فریدونشهر و از اعضای انجمن دوستداران طبیعت فریدونشهر ، برنامه بازدید و پاکسازی جنگل های خوشمیوه را تدارک دیدیم .

ساعت ۶ صبح ، تعداد ۵ نفر از کوهنوردان و اعضای انجمن دوستداران طبیعت فریدونشهر ، آقایان ذبیح الله رفیعی ، سیف الله عظیمانی ، محمد میکلانی ، ایمان رحیمی و حامد رحیمی عازم منطقه پشتکوه اول شدیم .

ساعت ۸ صبح به روستای خوشمیوه رسیدیم و وارد جنگل های اطراف روستا گشتیم و پس از صرف صبحانه به حاشیه رودخانه رفتیم و به گردشگرانی که در حاشیه رودخانه اطراق کرده بودند و قصد ماهیگری را داشتند تذکرات لازم را دادیم و آنها را از این کار منع کردیم .

در حاشیه رودخانه گشتی زدیم و از مسیر گردنه شادی به سمت فریدونشهر حرکت کردیم .

روز جنگل - پشت کوه فریدونشهر
روز جنگل – پشت کوه فریدونشهر
پشت کوه فریدونشهر

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.