جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاهانکوه در واپسین روزهای پاییز

برنامه ای آزاد، با سرپرستی حامد رحیمی در دامنه شمالی شاهانکوه

ساعت ۴:۳۰ صبح روز جمعه ۹۴/۹/۲۰ بود که با ماشین محسن لچینانی به سمت چشمه لنگان حرکت کردیم؛ هوا به قدری کنار چشمه سرد بود که نمیشد لحظه ای را  آنجا ایستاد  . ماشین را همانجا پارک کرده و به سمت  دامنه های شمالی شاهانکوه حرکت کردیم .

در محل ورودی دره “جوب دختر ” بودیم که هوا روشن شد و نور آفتاب ستیغ قله هارا روشن کرد . دره جوب دختر در جبهه شمالی شاهانکوه واقع است و آب چشمه های بالادست که به دره مجاور میریزد را با تونلی دست ساز به سمت مزارع روستای سیبک هدایت میکند .

shahhanak
دره جوب دختر

shahhanak-21

گردنه جوب دختر

ساعت ۸:۴۰ بود که به گردنه جوب دختر رسیدیم و بساط صبحانه را برپا کردیم . یک ساعت بعد به راهمان ادامه داده و ساعت ۱۲:۱۰ به گردنه شاهان رسیدیم .

shahhanak-28

در پای گردنه شاهانکوه

روی گردنه به سمت غرب حرکت کرده و پس از یک ساعت روی سومین قله بلند منطقه شاهانکوه ایستادیم که آنرا با نام شاهانک ( baita shahoon )  هم میشناسند . قله ای با دره های ژرف و پربرف که از فراز آن، نمایی زیبا از کوههای اطراف بخصوص دیواره شرقی شاهانکوه دیده میشود .

shahhanak-30

بر فراز قله شاهانک

وزش بادهای سرد ما را وادار کرد که زودتر به پایین حرکت کنیم .

ساعت ۳ بعدازظهر نزدیک گردنه جوب دختر برای صرف ناهار توقف کرده و دوباره راه بازگشت را در پیش میگیریم .

shahhanak-31
فرودی لذت بخش در برف نرم .

ساعت ۵:۴۰ به چشمه لنگان میرسیم و راهی فریدونشهر میشویم .

اعضاء شرکت کننده : محسن لچینانی ، محمدرضا اسفنانی ، حمیدرضا اسفنانی ، حامد رحیمی .

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه   امیدوار باش و مشتاق …   داستان از جایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.