جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کوهپیمایی در بارش برف بهاری فریدونشهر

در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۹۵ با بارش برف در شهرستان فریدونشهر ، کوهپیمایی لذت بخشی در کوهستان نزدیک شهر انجام شد.

به دلیل وضعیت نا مساعد جوی و بارش های امید بخش فصل بهار ، گروه شاهان کوه تاکنون نتوانسته برنامه ای را اجرا نماید؛ البته شادابی طبیعت بر فعالیت ورزشی ما ارجحیت داشته و دارد و خداوند را بابت این نعمت ها شاکریم.
پس از بارش های بسیار خوبی که در اوایل سال ۹۵ داشتیم ، موج جدیدی در تاریخ ۲۵ فروردین ماه وارد کشور شد که بر اثر آن چند روز در شهر فریدونشهر باران و در ارتفاع حدود ۲۸۰۰ به بالاتر (کوهستان) برف می بارید؛ اما در ادامه بارش ها عصر پنجشنبه ۲۶ فروردین برف زیبایی شروع به بارش کرد که تا نزدیکی صبح ادامه داشت و حدود ۱۰ سانتی متر برف در شهر نشست .
صبح ( ۲۷ فروردین) که از خواب بیدار شدیم با دوست و همنوردم حامد رحیمی بیرون را از پنجره می نگریستیم و به دلیل مه غلیظ پس از بارندگی ، فقط برف نشسته روی درختان تازه شکوفه کرده را می دیدیم ولی ما کسی نبودیم که بخواهیم طعم این زیبایی و لذت را از پشت پنجره بچشیم؛ تصمیم گرفتیم کوله بر دوش اندازیم و گشتی در کوهستان نزدیک شهر بزنیم و با تماس دو تن از دوستان ، یک گروه ۴ نفره شدیم.
با توجه به اینکه وضعیت هوا در بعد ظهر تغییر می کرد باید مکانی نزدیک را برای کوهپیمایی انتخاب می کردیم. ساعت ۱۰ صبح از مسیر دره کلبیس کبی به سمت سمخیس تینت اوکان یا همان تیکیس کری (کوهستان شمالی شهر فریدونشهر) رفتیم. ارتفاع برف در کوهستان به حدود ۳۰ سانتیمتر می رسید. در مسیر آبشار کلبیس کبی را دیدیم که آب از آن سرازیر شده بود و بسیار دلنشین بود. راه رفتن در برف تازه و هوای دلنشین بهاری زیبا بود.

نمای شهر فریدونشهر پس از بارش برف

وارد کوهستان شدیم و برف دوباره شروع به بارش کرد. هوا بسیار عالی بود و بلور های برف روی کوله پشتی و لباس هایمان می نشست. پیمایشی در منطقه انجام دادیم و سر انجام ساعت ۲ از مسیر کلبیس کبی به شهر بازگشتیم.

همنوردان: حامد ، شهرام و اسماعیل

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

یک دیدگاه

1. عالی بود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.