جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعود قله تسیوس تسری – ۲۱و۲۲ آذر ۱۳۹۸

صعود قله تسیوس تسری با ارتفاع ۳۲۴۰ متر در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۸ انجام پذیرفت .

اعضا گروه شاهانکوه : پیشکسوت گرامی آقای عزت اله توازهی ، محسن لچینانی ، حامد رحیمی (سرپرست) و ایمان خواجه سعیدی

باز آذر فرا رسید و یاد یار و همنورد قدیمی ، مرحوم محمد قلانی

بنا به چهارمین سالگرد درگذشت همنورد عزیزمان محمد قلانی ، باز عازم قله عشق آن مرحوم ، کوه و قله تسیوس تسری شدیم تا یادش را گرامی بداریم . همچنین یادی کردیم از استاد قادر عظیمی و استاد امجد سماواتی .

پیشاپیش سپاس ویژه ای داریم از پیشکسوت گرامی آقای عزت اله توازهی که همواره یاد همنوردان را زنده نگه داشته و یاد آن مرحومان هیچگاه از یادش نرفته و نخواهد رفت ؛ امید است رفتار نیک ایشان الگوی تمامی همنوردان باشد .

آقای عزت اله توازهی

شرح گزارش
طبقبرنامه مدون ، صعود به قله تتره تدوین شده بود که با توجه به بارندگی روز جمعه سرپرست
برنامه تصمیم گرفت تا برنامه را به صعود قله تسیوس تسری تغییر دهد .
با تصمیم سرپرست صعود از ظهر روز پنجشنبه آغاز شد . دو نفر از اعضا ، آقای توازهی و حامد ساعت ۱۲ از فریدونشهر شروع به پیمایش و برفکوبی کردند تا دو نفر بعدی که دیرتر پیمایش را شروع می کنند بتوانند بدون دقدقه برفکوبی به موقع به محل کمپ برسند .

از همان ابتدای مسیر پیمایش برفکوبی شروع شد . با عبور از باغات و مزارع به پای کوه می
رسیم ؛ برف حالت خوبی ندارد ! لایه رویی حالت سفت و یخ زده و وقتی گام روی آن قرار
می گیرد شکسته شده و پا در برف پودری فرو می رود .

قسمت دشوار مسیر از ارتفاع ۲۷۵۰ متری تا ارتفاع ۳۰۵۰ متری بود که از لابلای سنگ و صخره ها
باید صعود میکردیم و حالت بد برف کار را بسیار و وقت گیر کرده بود .

با درگیری در برف و سنگ ، دو اعضای دیگر (محسن و ایمان) که ساعت ۲:۳۰ پیمایش کرده
بودن به ما نزدیک می شوند و نهایتا در ارتفاع حدود ۳۱۰۰ متری و حوالی غروب آفتاب
همدیگر را ملاقات کردیم .

با غروب آفتاب و تصمیم سرپرست در همان ارتفاع تصمیم به برپایی کمپ گردید . کمپ ها بر روی برف برپا شد . با خوردن غذا و چای زودتر درون کیسه خواب ها رفتیم تا صبح زود بتوانیم قبل از بارش برف قله را صعود کنیم .

صبح ساعت ۵ صبح بیدار شدیم و با آماده شدن ساعت ۶ شروع به صعود کردیم و توانستیم ساعت ۷:۴۵
قله را صعود کنیم .

بنر تهیه شده توسط آقای توازهی در نزدیکی قله نصب و مراسم یادبودی برگزار شد .

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

قله تسیوس تسری و یاد بود همنوردان
گراف مسافت ، شیب و ارتفاع قله تسیوس تسری

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.