جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری متخلفان در منطقه شکار ممنوع ستبله فریدونشهر

شکار در منطقه ممنوعه

متخلفان شکار دو کبک در منطقه شکار ممنوع ستبله (ستپله) فریدونشهر دستگیر شدند.

گزارش تارنمای شاهان کوه :

آقای میکلانی ،سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونشهر در این باره گفت: یک گروه شکارچی صید متخلف، در روز پنجشنبه (۹۴/۰۲/۱۰) اقدام به شکار دو پرنده کبک در منطقه شکار ممنوع ستبله کرده بودند، که پس از دریافت گزارش در محل حضور یافتیم، افراد خاطی دستگیر شده و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

از این شکارچیان،اسلحه تک لول ساچمه زنی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

این منطقه با وسعت ۲۲ هزار هکتار در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان  و عمدتا در  شهرستان فریدونشهر  واقع شده است که در گذشته هیچ گونه حفاظتی از آن نشده و در زمان ظل السلطان والی اصفهان این محدوده به عنوان شکارگاه ییلاقی استفاده می شد. این منطقه ناحیه ای است کوهستانی که در رشته کوه های زاگرس قرار دارد. هوای بسیار سرد و خشک زمستانی و خنک و مطبوع تابستانی یکی از ویژگی های بارز آن است.

آقای میکلانی افزود: از عموم مردم خواهشمندیم با توجه به اینکه هم اکنون فصل تخم گذاری پرندگان و پراکنش زیاد وحوش در طبیعت هست و در این بهار زیبا افراد زیادی وارد طبیعت می شوند،  اگر تخلفی را مشاهده نمودند ، با رعایت جوانب احتیاط ، در صورت امکان  به فرد خاطی گوشزد نمایید یا با شماره نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونشهر تماس حاصل نمایید تا اقدامات لازم به عمل آید.

شماره های تماس:

۰۳۱-۵۷۵۹۲۳۲۴

۰۹۱۳۲۷۱۳۰۴۲

Share

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.