جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعود قله قبله (زردیگر) – ۱۳۹۸/۰۹/۱۵

صعود قله قبله (زردیگر) با ارتفاع ۳۶۶۰ متر در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۹۸ انجام شد .

نمای شرقی قله قبله

هیچ جایی چنان حس خلوتی که در سکوت و بلندای کوهستان های بزرگ تجربه می کنیم به دست نمی آوریم ، کوه های اوج گرفته بالاتر از سطح مکان و آوای انسان ، در میان پهنای رام نشده و سیمای عظیم الجثه طبیعت ، ما را در تنهایی مان با یک حس ترس و اوج گیری به هیجان می آورند …

اوج گیری که فراتر از حد انتظارات و یاری زندگی و بالاتر از بیم و شبهات وحشی و متزلزل است .

Josep

Sheridan Le Fanu

اعضای شرکت کننده گروه شاهانکوه :

نرگس طاروردی (سرپرست) ، شهین باتوانی ، فهیمه اونیکازی ، محسن لچینانی ، حامد رحیمی ، میلاد توازهی ، رامین میکلانی و امیر رحیمی

شرح گزارش :

طبق اعلام سرپرست برنامه ساعت ۷ صبح در مقابل آموزش پرورش فریدونشهر گرد هم آمدیم ؛ طبق برنامه ریزی سرپرست، تصمیم به صعود از دره پشت کوه ستپلو (زردیگر) شد . پیمایش مسیر از همان نقطه آغاز گردید .

حدود ساعت ۸ به سنگ شکن فریدونشهر رسیدیم .حدود ساعت ۹ در مکانی آفتابگیر برای صرف صبحانه توقف کردیم و ۱ ساعت را برای این کار صرف نمودیم  و مجددا حرکت نمودیم .

برای لذت بیشتر و جهت پیمایش در برف، ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه و از حدود ارتفاع ۳۰۵۰ متر وارد دامنه شیب دار پشت کوه ستپلو شدیم که میزان برف بیشتری داشت و مسیر را به سمت گردنه بین قله ستپلو و قله قبله ادامه دادیم .

ساعت ۱۲:۵۰ به گردنه رسیدیم ؛ با توجه به کمبود وقت و تصمیم منطقی سرپرست ، حرکت به سمت قله غربی قبله (زردیگر) به ارتفاع ۳۶۶۰ متر انجام گرفت .

مسیر از گردنه تا قله قبله از روی صخره ها و با احتیاط انجام گرفت و اعضا قبل از ساعت ۱۴ قله را صعود کردند .

مناظر اطراف از این بالا چشم نوازی می کنند ؛ خط الراس پوشیده از برف شاهانکوه (شاهان کوه) کامل مشخص و چشم نواز است .

این قله به “قله قبله افوس” معروف است که ادامه خط الراس کوه ستپلو می باشد و قله قبله در منطقه شکار ممنوع ستپله (ستپلو) نیز واقع شده است .

با توجه به سرعت باد و سردی هوا با گرفتن چند عکس یادگاری قله را ترک کردیم و از همان مسیر صعود به سمت شهر فریدونشهر بازگشتیم .

در بازگشت و در پایان راه برف شروع به باریدن کرد .

گراف مسافت، شیب و ارتفاع صعود به قله قبله (زردیگر)

پیشنهاد ما به شما

دنا - کمپ با نمای قله قبله

زمستان دنا ۱۴۰۲ – هرم و قزل

دنا ، کوهستانی با شکوه امیدوار باش و مشتاق … داستان از جایی شروع شد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.